Oferta dydaktyczna

KLASA PIERWSZOKLASISTY

Klasa będzie miejscem życia dzieci. To tutaj dziecko pozna przyjaciół, będzie uczyć się reguł życia, tu będzie się też bawić. Chcemy, aby dzieci przychodzące do klasy czuły się w niej jak w domu.
Każdy uczeń będzie miał swoją ławkę, w trójkątnym kształcie, co ułatwi nam dowolne aranżowanie strefy „pracy przy stolikach” w zależności od potrzeb wynikających z charakteru danych zajęć –  czasem będzie można je połączyć  w jedno duże koło, czasem po kilka ławek w kwadraty do pracy grupowej, innym razem rozsunąć je do typowo indywidualnej pracy, wymagającej skupienia. Aby pomieszczenie było funkcjonalne, w klasie wydzielimy miejsce, w którym dzieci będą mogły przechowywać swoje rzeczy.

Pragniemy, aby każde dziecko w tej klasie stało się twórcą. Chcemy, aby przestrzeń klasy zagospodarowana była w taki sposób, żeby sprzyjać wielostronnej aktywności dziecka, stąd też sądzimy, iż powinny się w niej znaleźć wymienione niżej strefy aktywności.

KĄCIK MISTRZA GIMNASTYKI MÓZGU
Miejsce, w którym zawsze będzie dostęp do wody mineralnej, aby dzieci mogły pić ją przed rozpoczęciem zajęć oraz zawsze wtedy, gdy poczują znużenie. Znajdą się tu również akcesoria ułatwiające wykonanie ćwiczeń integrujących półkule mózgowe – leniwa ósemka, znak X – namalowane na dużym kartonie, pacynki na paluszki itp.

KĄCIK MISTRZA WYRAŻANIA EMOCJI
Miejsce, gdzie na wieszaczkach będą wisiały kostiumy teatralne w różnych kolorach. Dzieci w zależności od nastroju i poczucia takiej potrzeby będą mogły wkładać na siebie wybrany kostium. Czasem wyrażą za jego pomocą swoje emocje, czasem taki kostium doda im odwagi i wzmocni poczucie wartości.
Nieodłącznym elementem wyposażenia tego kącika będą „skrzydełka anielskie”, wykonane przez każde dziecko. Kiedy pojawi się problem do rozwiązania, z którym nie będzie mogło sobie poradzić, wystarczy włożyć skrzydełka, a cała klasa wówczas będzie mogła wspomóc „aniołka”  w rozwiązaniu problemu.

DYWANIK CISZY i ODPOCZYNKU
Okrągły jak mandala dywanik, na którym dzieci w momentach nadmiernej dekoncentracji będą odbywały tzw. „lekcje ciszy”. Tutaj także będą mogły odpoczywać i bawić się.

KĄCIK LALEK
Dzieci na początku roku szkolnego wykonają własne lalki z gipsu i płótna. Do lalki przyszyte będą rękawiczki – ręce dziecka staną się rękami lalki – dziecko angażując lalkę aktywizuje dłoń i palce. To „lalki będą mogły pisać w zeszycie ucznia”, gdy ten będzie już zmęczony.  Lalka ośmiela dziecko i neutralizuje stres, podobnie jak wymieniony już kostium – przecież to lalka uczy się i mówi w szkole – a nie dziecko – czasem lalka może opowiadać bardzo ciekawe historie…

KĄCIK MISTRZOWSKICH LICZMANÓW
To regał mieszczący tackę dla każdego dziecka oraz zestaw „skarbów”, dzięki którym uczenie się liter, cyfr, ortografii lub wyrazów pisanych palcem na piasku, kaszy czy kisielu będzie o wiele ciekawsze i przyjemniejsze. W tym kąciku znajdą się też ulubione kolekcjonowane przez dzieci przedmioty: kamyki, kolorowe kulki, itp., dzięki którym również liczenie będzie wielką przygodą.

ALFABETYCZNA SZAFA
Znajdą się w niej literki namalowane farbą na płótnie – dzieci poznając literki będą mogły wybierać sobie jedną z nich wchodzić w jej rolę, nakładając płótno na siebie,  wymyślać wyraz na tę literę – w późniejszym etapie dzieci współpracując będą spontanicznie układać wyrazy lub zdania.

SZUFLADA ZŁOŚCI 

Będzie to dość obszerna szuflada, która zawsze będzie gotowa pomieścić w sobie złość czy frustrację dziecka. Zawsze, gdy dziecko rozpozna w sobie taką emocję, będzie mogło wykrzyczeć ją wprost do szuflady.

Skip to content